Τι είναι ο influencer;
Στις μέρες μας τα social media έχουν γίνει σημαντικό κομμάτι της ζωής μας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να επηρεάζουν τις στρατηγικές μάρκετινγκ των επιχειρήσεων. Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που χρησιμοποιούν τα κοινωνικά δίκτυα και τους ινφλουένσερ για να προβάλλουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους. Όμως τι ακριβώς είναι ένας social media influencer;
Social media και Influencer
Η αγορά των social media έχει αυξηθεί δραματικά τα τελευταία πέντε χρόνια και η δημοτικότητά τους συνεχώς αυξάνεται. Οι διαφημιστές δεν είχαν πολλές επιλογές πριν την εξέλιξη του ίντερνετ και των social media. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης συνεχίζουν να ενώνουν ανθρώπους με κοινά ενδιαφέροντα και προτιμήσεις, πολλοί χρήστες αλληλεπιδρούν μεταξύ τους, έτσι ένα καινούργιο πεδίο έχει κάνει την εμφάνισή του για την διαφήμιση. Οι επιχειρήσεις έχουν πλέον μεγάλη πρόσβαση στο κοινό και σε ομάδες με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, χάρη στα social media.
Αν και υπάρχουν πολλοί τύποι social media ινφλουένσερ, η προσωπικότητα και το κοινό τους ξεχωρίζουν. Οι influencers μπορούν να αλληλεπιδρούν με τους followers τους άμεσα και αυτό δημιουργεί δέσμευση και κοινωνικό διάλογο καθώς εκφράζουν ποιοι είναι τι τους κάνει να διαφέρουν. Φυσικά, δεν υπάρχει σαφής ορισμός για τους influencers.
Πριν αναλύσουμε τι ακριβώς είναι ένας ινφλουένσερ, είναι σημαντικό να κατανοήσουμε την αρχική σημασία αυτής της έννοιας. Με απλά λόγια, ένας influencer είναι κάποιος του οποίου η γνώμη έχει αξία για συγκεκριμένα πράγματα, δηλαδή ασκεί επιρροή σε ανθρώπους με αποτέλεσμα να αγοράζουν προϊόντα ή υπηρεσίες.
Πριν όμως από τα κοινωνικά δίκτυα ποιοι ήταν οι influencers;
Διασημότητες
Στη σύγχρονη εποχή, οι "διάσημοι" είναι ένας από τους πιο παλιούς τύπους influencers. Αυτή η κατηγορία είναι αρκετά μεγάλη και περιλαμβάνει καλλιτέχνες (τραγουδιστές και ηθοποιούς), μοντέλα, αθλητές.
Στις μέρες μας, ψάχνουμε διαφορετικές διασημότητες. Ανθρώπους που πέρα από το ταλέντο τους έχουν δικές τους επιχειρήσεις που έχουν τεράστια απήχηση στον κόσμο.
Ηγέτες
Οι ηγέτες είναι μια μορφή influencers. Σε αντίθεση με την κοινή γνώμη, αυτό δεν ισχύει μόνο για τους πολιτικούς. Για παράδειγμα, όταν ο Ομπάμα ήταν Πρόεδρος των ΗΠΑ ήταν πολύ δημοφιλές κάποιος να φτιάχνει τη δική του μπύρα. Η οικογένεια Ομπάμα το είχε αυτό ως χόμπι, και πολλοί άνθρωποι άρχισαν να κάνουν το ίδιο. Ένα άλλο χαρακτηριστικό παράδειγμα, είναι τα μέλη της Βρετανικής βασιλικής οικογένειας. Πόσοι άνθρωποι βλέπουν τι φοράνε και τρέχουν να αγοράσουν τα ίδια ρούχα; Αυτό ισχύει, ειδικά για τα νεότερα μέλη της βασιλικής οικογένειας.
Επιχειρηματίες και άνθρωποι του πνεύματος
Οι άνθρωποι που ασχολούνται με τη βιομηχανία (επιχειρηματίες) και οι άνθρωποι του πνεύματος είναι μια σημαντική κατηγορία influencers. Οι άνθρωποι δεν ενδιαφέρονται μόνο για την ειδίκευση τους αλλά θέλουν να γνωρίζουν τι προϊόντα χρησιμοποιούν στην καθημερινότητά τους.
Τι είναι ο social media influencer;
Ένας social media influencer είναι κάποιος που μπορεί να ασκεί επιρροή μέσα από τα social media. Για να μπορέσουμε να κατανοήσουμε τι ακριβώς είναι ένας ινφλουένσερ πρέπει πρώτα να αποσαφηνίσουμε τι ακριβώς κάνει. Αυτό που κάνουν οι influencers είναι να δημιουργούν περιεχόμενο, να χτίζουν το δικό τους κοινό στα social media και με τον καιρό οι ακόλουθοι να ακούνε όσα έχουν να τους πούνε. Ωστόσο, υπάρχουν σημαντικές διαφορές ως προς τον τρόπο με τον οποίο επιτυγχάνουν αυτό το στόχο.
Οι social media influencers είναι δημιουργοί περιεχομένου
Το κυριότερο πράγμα που κάνουν οι influencers είναι να δημιουργούν περιεχόμενο, γιατί χωρίς περιεχόμενο δεν μπορούν να επηρεάζουν κανέναν. Η δημιουργία περιεχομένου μπορεί να περιλαμβάνει το blogging, την δημιουργία βίντεο (youtubers) και την φωτογραφία. Δεν έχει σημασία τι δημιουργούν, ωστόσο, το περιεχόμενο πρέπει να έχει συγκεκριμένη ποιότητα ώστε να υπάρχει ταύτιση με το κοινό όταν προβάλλεται στα κοινωνικά δίκτυα. Διαφορετικά, η απήχηση δεν θα είναι μεγάλη. Επιπλέον, το περιεχόμενο πρέπει να εστιάζει σε συγκεκριμένο αντικείμενο. Αν αυτό δεν συμβεί, είναι πολύ πιο δύσκολο κάποιος να δημιουργήσει μια σφαίρα επιρροής. Επίσης είναι πολύ σημαντική η δημιουργία εμπιστοσύνης με το κοινό.
Οι influencers έχουν πλήρη απασχόληση;
Υπάρχουν πολλοί influencers που βγάζουν αρκετά χρήματα κάνοντας αυτό που αγαπάνε. Κάποιοι ζητούν πολλά χρήματα για να δημιουργήσουν χορηγούμενο περιεχόμενο. Όμως αυτό πρέπει να είναι υψηλής ποιότητας και ο influencer να έχει έναν αρκετά μεγάλο αριθμό ακολούθων. Από την άλλη πλευρά , υπάρχουν influencers που έχουν και άλλες δουλειές. Αυτοί οι άνθρωποι δεν ζητούν πολλά χρήματα για ένα post, δεν θέλουν να ξοδεύουν όλο το χρόνο τους στη δημιουργία περιεχομένου ή έχουν μόλις αρχίσει. Κάπου στη μέση, υπάρχουν άνθρωποι που βγάζουν τα χρήματα της μερικής απασχόλησης όταν δημιουργούν χορηγούμενο περιεχόμενο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι μαμάδες που μιλούν για τα μυστικά τους με άλλες μαμάδες. Επίσης μπορεί κάποιοι γυμναστές ή επιχειρηματίες να κάνουν προώθηση της δουλειά τους.
Πόσους ακολούθους χρειάζεται κάποιος για να είναι influencer;
Σίγουρα, το πρώτο πράγμα που σας έρχεται στο μυαλό είναι όσοι έχουν εκατομμύρια ακολούθους. Ωστόσο, αυτό δεν είναι απολύτως αλήθεια. Κάποιοι influencers έχουν πολλούς ακολούθους, αλλά δεν είναι ανάγκη κάποιος να έχει ένα τεράστιο κοινό για να δημιουργεί χορηγούμενο περιεχόμενο. Στην πραγματικότητα, τα περισσότερα trends προκύπτουν από τους “nano influencers”, δηλαδή από ανθρώπους που έχουν 1000-10000 followers. Οι εταιρείες γνωρίζουν ότι υπάρχει ένα μεγάλο ποσοστό δέσμευσης, και αυτό τους κάνει πολύτιμους.
Ποιοι είναι οι τύποι influencers στα social media;
Γενικά, οι influencers χωρίζονται σε δύο κατηγορίες. Πρώτον, ανάλογα με τον αριθμό των followers που έχουν. Υπάρχουν οι “nano influencers” με 1000-10000 ακολούθους και οι "celebrities" με εκατομμύρια ακολούθους. Αυτός είναι ο κύριος διαχωρισμός για το μάρκετινγκ.
Δεύτερον, υπάρχουν influencers που παραμένουν αφοσιωμένοι σε ένα brand. Αυτό σημαίνει δέσμευση στο συγκεκριμένο brand. Μπορεί να είναι από υπάλληλοι μέχρι πελάτες που πραγματικά επενδύουν στο brand.
Ποιο είναι ο σκοπός των social media influencers;
Οι social media influencers είναι άνθρωποι που έχουν επιρροή και δύναμη στα social media. Η γνώμη τους έχει αξία για τους ακολούθους τους επειδή τους θεωρούν ειδικούς για συγκεκριμένα πράγματα. Λόγω των social media αναπτύχθηκε και ένα νέο είδους μάρκετινγκ, το social media μάρκετινγκ. Οι εταιρείες αξιοποιούν αυτή την επιρροή των ινφλουένσερ ώστε οι ακόλουθοι να αγοράζουν τα προϊόντα τους.
Ποιος είναι ο ρόλος των social media influencers;
Οι social media influencers καλύπτουν ένα μεγάλο κενό ανάμεσα στις εταιρείες και στους καταναλωτές. Αποτελούν μια γέφυρα σύνδεσης καθώς συστήνουν και λένε την ειλικρινή τους άποψη για ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. Αυτό είναι κάτι που δεν πρόκειται ποτέ να λάβουν οι καταναλωτές από τους διάσημους. Επίσης οι social media influencers δημιουργούν ποιοτικό και υψηλής ποιότητας περιεχόμενο και τελικά χτίζουν μια κοινότητα ανθρώπων με τα ίδια χόμπι και ενδιαφέροντα.
Σε πολλές περιπτώσεις η υπερβολική έκθεση των influencers οδηγεί σε θέματα ψυχικής υγείας όπως το άγχος και η κατάθλιψη. Είναι δύσκολο κάποιος να βρει την ισορροπία ανάμεσα στην πραγματική και στην εικονική ζωή. Η ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ και το LIFE COACHING είναι εξαιρετική επιλογή για να μπορέσει κάποιος να διαχειριστεί όλα τα θέματα που προκύπτουν από τη χρήση των social media.